Sunday 22 July 2012

kawan baek saya

saya ada kawan baek..kami kawan dah lama..form 6 telah menemukan kami yang seblom neh berasal dari lain2 sekolah..lain2 daerah..kami ada 3 org..saya dan seorang lg mmg kaki berjln..sana dan sini tp selalunya duet lah jadik sekatan kepada keinginan kami neh..yang seorang lg bkn kaki berjalan mcm kami..dia mmg xska buang duet semata2 untuk keluar berjimba mcm kami..tapi tu xmenghalang persahabatan kami.. tapi..nampaknya dia pergi lagik jauh.. ALLAH menjemput dia menjadi tetamunya disaat usia maseh muda..dia bakal menyusul ke mekah insyaallah dlm masa terdekat neh.. beruntungnya dia..rasa cemburu menular dihati..tapi..saya dan kawan saya yg suka berjimba sorang lagi selalu mendoakan dia...semoga perjalanan dia nanti bersama ibu tersayang akan selamat pergi dan pulang..




semoga suatu hari nanti..suatu hari nanti giliran kami pula akan tiba..rasa rindu kepada tempat yg belum dijejaki tu meluap2 dalam diri..beruntungnya mereka berkesempatan kesana pada bln mulia neh..mungkin ini kesempatan yang ALLAH beri untuk mereka menenangkan diri setelah diuji dgn kehilangan xlama dlu..ini kesempatan untuk melenyapkan urusan dunia dari minda untuk sementara...

dan rasa jeles makin bertambah bila dpt tau dia akan singgah hongkong..waaaa~


sahabat..kamu sgt bertuah..dan jgn lupa doakan aku dan sahabatmu sorang lg didepan kaabah nanti..untuk hongkong plak..sambaq la 2,3 jeneh ole2 kat aku tau..ehee ya..aku jeles..aku berjimba kat m'sia ja..

raya elok2 tau kat mekah sana..mungkin ilmu dan amalan yang kurang menyebabkan aku xleh jejak kaki kat sana lg..doakan aku..ingat neh..doakan aku~~~ 

maaf..entry penuh dengan rasa cemburu..

sumber gambar : google image




4 comments:

  1. jangan jeles-jeles
    mane taw suatu hari nnt sheyr punye turn plak
    ntah-ntah dapat pusing satu dunia :)
    salam ramadhan

    ReplyDelete
  2. tengok tajuk nih teringat iklan kat tv3..

    "kenapa saya suka rumah saya?"

    "kamal kawan baek saya.."

    hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..a'ah la..msa type neh xprasan..hehe

      Delete