Sunday 22 July 2012

info menarik! tempat2 seram didunia -PART 1

dimalaysia pon banyak tempat2 seram neh..my school dlu pon seram..ahaa tp entry kali neh nak ceritakan pasal tempat seram serata dunia..semua neh mungkin mainan syaitan..tp kita harus percaya dan yakin..bukan kita saja makhluk ALLAH yang menghuni dunia ini..

CATACOMB PARIS
suatu ketika dulu, pada masa bandar paris sedang meningkat maju, masalah timbul berkaitan dengan kawasan perumahan yang semakin terhad. bagi mengatasi masalah ini jurutera dan planners telah membuat keputusan yang mana ia telah mendapat tentangan daripada bahagian yang memperjuangankan sifat kemanusiaan. kerana ia melibatkan mereka yang telah meninggal dunia. jutaan rakyat paris mati secara misteri (senyap) dalam satu peristiwa yang melibatkan kejuruteraan dan mayat mereka telah disemadikan sepanjang Chilly, dank passeways yang berada di bawah city of light. dan mereka kekal disana hingga kehari ini..dalam kegelapan yang kekal..diempire of death (empayar orang mati). 



tempat ini adalah terkenal dan ramai telah menulis tentang sejarahnya. jutaan pengujung setahun akan berjalan sepanjang koridor dan merenung tulang2 dan tengkorak kosong milik mereka yang telah lama mati. kebanyakan pelawat dan jurupandu selalunya bkn hanya ditemani oleh tulang2 dan tengkorak bisu..tetapi mereka juga sering melihat hantu yang dipercayai pemilik tulang2 disitu..kadang2 hantu (roh) tersebut akan mengekori kumpulan pelawat secara senyap dan perlahan2..

gambar hantu dan perasaan seram yang dialami pelawat di Catacombs ini telah banyak tersebar di internet. ada jugak yang bertentang mata dengan roh2 ini..malah ramai yang memberitahu mereka terasa seperti disentuh sesuatu dan baju mereka juga seperti ditarik2 semasa berada disana..

ada jugak beberapa laporan menyatakan mereka melihat sekumpulan hantu dalam bentuk bayang2 mengekori rapat secara senyap kumpulan pengujung. kubur ini pada mulanya telah dibersihkan pada zaman roman dengan kejuruteraan generasi gaul dan perancis yang hebat. ramai dikatakan masok kekawasan kubur ini secara membuta tuli dan ketawa serta berseronok..dan mereka telah hilang secara tiba2..


HAUNTED NEW ORLEANS  LOUISIANA
dengan 200 tahun diselubungi lagenda berhantu yang melibatkan kutukan voodoo,Spanish moss draped oak encircled duels, pembunuh berdarah sejuk, kisah lanun revolusi dan perang saudara dan jazz, new orleans telah membina reputasi sebagai bandar yang paling seram dan berhantu. penduduk tempatan menyatakan bahaya perpindahan secara extreme telah memberi ruang dan peluang kepada entiti halus ini untuk menghuni tinggalan rumah dan jugak premis perniagaan di central new orleans ini.

" The most popular tourist site to have your possible brush with the supernatural. But there is more to Haunted New Orleans then just the supernatural Locales. It's an experience you will never forget!"
Haunted New Orleans Voted Haunted New Orleans the best Haunted City in the United States for 2004 -2009. www.hauntedamericatours.com.

new orleans dikatakan telah dihantui oleh pengamal voodoo yang paling terkenal didunia, marie laveau. semangatnya (spirit) telah ditemui didalam St. Louis Cemetery No. 1. berjalan diantara makam dengan memakai merah dan putih tujuh kait seperti turban dan mengomel new orleans  sumpahan voodoo kepada penceroboh. sumpahan voodoo yang dilakukannya sangat kuat hingga boleh didengari oleh pejalan kaki pada benteng yang betentangan. penduduk berdekatan berkata ini terjadi kerana banyak orang telah menyalah gunakan kuburnya. ramai yang percaya dengan kehebatannya telah datang dan meletakkan bermacam2 bahan2 untuk voodoo diatas kuburnya (candles, flowers, the monkey and the cock statue, Mardi Gras beads, Gris Gris bags, Voodoo dolls and food) dengan harapan mereka akan diberkati oleh kuasa ajaib dari dalam kubur itu. ramai yang membuat permintaan dia atas kubur marie membuat tanda three x's.manakala ada jugak yang percaya marie menjelma kepda kucing hitam yang berkilat dan mempunyai sepasang mata seperti bolah membaca.



kisah seram lain sini adalah dewan laularie. dephine laularie dan suami ketiganya menetap dirumah mereka di 1140 royal street sekitar tahun 1830an.Terdapat laporan mengenai kejadian orang yang melihat, merasa dan mendengar hantu hamba diseksa di rumah LaLaurie, dan walaupun terdapat laporan yang Madame sendiri juga pernah dilihat disana. hamba2 itu dilihat seperti membuat kerja rumah dan berlari serta menghentam pintu rumah serta jeritan yang didengar berkali2. ada jugak yang melihat seperti ada lembaga manusia yang melihat melalui tingkap dibahagian atas rumah.



semangat-semangat kucing dan anjing yang telah mati dikatakan berkeliaran mencari mangsa ditanah perkuburan setiap hari. bebarapa pemandu pelancong menyatakan yang haiwan2 ini adalah 1800 anjing dan haiwan peliharaan yang menjaga tanah perkuburan.

sumber sini yerk..


No comments:

Post a Comment