Sunday 27 May 2012

ibu angkat

hari neh bgn pagi2 dah g carik tomey (kucing saya)..smlm xnmpk dia blk pon nyusu babies dia..saya risau sbb dia saket..takot jd apa2..tmbahan plak ada anjing sesat dok merayau kat area umah saya 2,3 hari neh..jumpa tomey dok tidor lam umah..saya usap2 dia kejap seblum tgglkan dia..saya ingatkan dia dah menyusu babies dia.. td lebey kurang pukul seblas saya angkat dia masok tmpt babies dia dok..dia xnak masok..saya dah mula risau..tomey xnak jga anak dia lg ke? saya amek dia lg..baringkan dia diluar kotak..amek babies dia yg bru seminggu tu menyusu diluar..dia baring dalam sepluh minit kemudian bgn pergi..saya risaukan kesihatan tomey..malah risau jugak ngan babies dia..mungkin semalaman xmenyusu dan lapar..anak2 dia menangis xberhenti..hati saya hancur..xthu nak wat cena..naseb baiklah dkt umah neh ada tiga ibu yg masih menyusu..seekor anak dia lebeh kurang baya anak tomey dan seekor lagik anak dia dah besar. saya amek ibu yg anak dia dah besar dan tunjukkn anak tomey..mungkin dia terkejut..dia menyeringai marah.saya amek lg berkali2 dan tindakan dia tetap sma..saya tau kucing juga ada naluri keibuaan (kadang2 lg better pada manusia!). masa dia tgh menyusu anak dia sendiri saya amek anak tomey letak dekat dia..dia cium2 anak tomey yg masih belum buka mata tu..dan dia biarkan anak2 kecil tu menyusu dgn dia..tanpa marah.. ya ALLAH..engkau telah bukakan hati ibu kucing tu..rasa sebak dihati saya.. hanya ALHAMDULILLAH yg mampu saya ucapkan..sekarang ibu itu semakin baek dgn anak2 tomey..setiap kali mereka menangis dia akan pergi menjenguk..anak2 dia..?hehe..mereka berempat xmarah..cuma mungkin sedikit terkejut ibu mereka ada 3 ekor anak yg masih kecil secara tiba2..sifat ingin thu kucing mmg tggi..mereka terhendap2 anak tomey yg disusu oleh ibu mereka..mungkin awal2 neh mereka agak janggal tp insyaallah lps neh dah bleh terima..arap2 babies tomey akan selamat..begitu gak ngan tomey..huhhu

tomey yg depan.. =(


ibu angkat..yg kecil 2ekor tu anak tomey dan yg oren tu anak dia

No comments:

Post a Comment