Tuesday 15 May 2012

yeah! dah konvo!~ ekekeke~


alhamdulillah..sy sudah konvo!!! =) walaupon agak lmbt berbnding rakan sebaya lain..tp alhamdulillah..akhirnya konvo jugak..ekekeke~ hurm..sekejap ja rsa perjalanan hidup sebagai pelajar ijazah neh..xpuas rasanya dua tahun..hehe mcm2 pengalaman..ada suka..ada duka..ada gaduh2..pas2 baek blk.baek blk..?hehe..mungkin luaran..dalaman?? xmungkin sembuh 100%..tambahan plak kalau kita dianiaya oleh sahabat sendiri..
kembali kepada hal konvo..13 mei 2012..bertempat di DATC UiTM shah alam..konvo sidang kedua tok graduated applied sciences..dan saya salah seorang dripada hampir seribu pemegang ijazah yg graduated hari tue.. yeah..disebalik senyuman 2 sbnarnya ada gak rasa terkilan..my parent..xdpt join saat bersejarah tu..everything flow with planned at first. jumaat ptg saya dah betolak ke ipoh..and mlm tue call my lovely mum ckp saya dah sampai ipoh..then mak ckp..p.cik ada kat umah n ckp..dia xle bwk my mum pergi konvo..saya terdiam untuk seketika..mak said sorry..suara dia sebak..mungkin cuba menahan air mata dari gugur ke pipi..saya xthu apa nak ckp..saya xde kat umah..dlm minda saya yg xbrapa berfungsi sgt saat tu just xnak mak sedeh sgt..yup! she more excited than me nak pegi konvo tue..maybe sbb wak2 diploma dlu pon dia xle p..talian diputuskan agak cpt kalau dibandingkan seblom neh..sbb xdak kata2 yg mampu saya luahkan saat tue..terkilan sgt..xmampu saya nak marah p.cik..walaupon esok sepatutnya bertolak tp hari neh bru ckp..alasan??xdak maknanya lg walaupon apa saja alasan dia bg..secuit rasa dikhianati timbul dihati..but..if i want my mum to be strong..i have to be stronger first..
adeq saya suggest mak n dia g ngan bus..but no! that not a good idea.. sbb esoknya isnin dia kerja..kalau naik bus maknanya dia akan sampai alor setar dlm 5 pg.. (kalau bus on time)..then straight to penang..pergi kerja..mcm2 bleh jd..tired n of course ngantoq..dia mungkin xle focus kerja..n the worst part that might happen is excident..i am not ready for that..saya xmahu digalas dgn penyesalan dikemudian hari..jd biarlah..sya cuba menjadi tabah..
masa konvo semua tnya pasal parent dtg ke x..smile..sy cuba senyum dan ckp..tetba da probs n parent sy xle dtg..ya..sy jeles tgk msg2 dirai keluarga yg sanggup dtg dr jauh..tp biarlah..sy still bersyukur sgt2 sbb my best friend sanggup turun ke konvo sya..terharu n rsa tersentuh sgt..sy thu saya dah ada kwn baek yg bkn semua org bleh dpt..thanks girlssss!aku syg sgt hampa! xmampu aku ucap ngan kata2..thanks for the flowers~ thanks for the present! sbnrnya korg dtg pon dah ckup wat aku syok!kalau x maybe kuar dwn tu aku terpinga sorg2 sbb suma yg laen cbuk ngan family..hehe..
yeah~ kita hanya merancang..dan aku redha.. =)
kwn2 yg konvo..congrate! semoga kita berjaya lps neh dlm fasa hidup yg baru..yg nak kawen semoga bhgia dgn pasangan hingga kesyurga~ yeah! student life mmg best!


tempek pic my best friends sekeping..ehehe~


thanks girlss! =)

No comments:

Post a Comment