Saturday 2 June 2012

hari yg mendung..hati pon join skali

segalanya yg berlaku adakalanya mmg mengikut perancangan..dan adakalanya kita xpernah rancang..dan ada ketikanya plak..tersasar jauh dari perancangan.. kita ada Allah yg menentukan segalanya..yakin itu..
arie neh..mcm2 jadik..satu persatu singgah menyapa diri..start dari semalam..ketika perhimpunan hijau rancak berjalan dibumi jelapang padi neh..leher mak saket..segala aktiviti harian terbatas sedikit demi sedikit..dan sampai ari neh..saketnya belum hilang..dan semalam jugaklah amarah ku membuak2 dlm diri..ibu kucing buat perangai! abes jatuh barang bersepah kelantai dek kerana kedegilan dia nak bwk anak dia pindah ditempat yg saya xbg..berkali2 anak dia saya kembalikan kekotak..mulut neh xhenti2 mengeluarkan kata2 amarah kepada haiwan comel tu..ada jugak beberapa kali penyapu lidi saya hayunkan berdekatan dgn dia supaya dia takoot..cuba dikawal tenaga hayunan agar tidak menyakitkan sicomel..cukuplah setakat menakutkan dia..manusia pon kdg2 xdgr ckp..apatah lg kucing..hanya sabar yg mampu ku pertaruhkan.
majlis perkahwinan rakan sekelas jugak berlansung hari neh..2/6/2012..namun xdpt saya hadir..hanya doa yg mampu saya hulurkan dari jauh..niat hati pada asalnya ingin turut serta dihari bahagianya..tp apakan daya..ada saja yg jadik..menidakkan niat saya itu..hari neh jugak rakan sepermainan bernikah..semoga mereka bahagia disamping pasangan tersayang..semoga ikatan suci yg dibina berkekalan hingga kesyurga.. INSYAALLAH..
namun..bukan semua wajah dihiasi senyuman..ari neh jugak salah seorang sahabat baikku kehilangan ayah tersayang..innalillah..semoga dia dan keluarga tabah..mmg kitar hidup setiap yg bernyawa pasti bertemu saat kematian..kita juga xberkecuali..tiada siapa mampu nafikan semua tu..awan mendung sedang berarak rancak dilangit..kalaulah ditakdirkan hujan turun membasahi bumi..jgn lah diiringi angin kuat..trauma satu ketika dlu masih teguh berhuni didlm diri ini..entry neh agak muram..kerana hatiku saat ini..mmg suram..semoga ALLAH memudahkan segalanya..patot kah..saya pergi interview dkt bangi?huhu..slalu mcm neh..xpernah nak yakin dgn keputusan sendiri..!

No comments:

Post a Comment