Wednesday 30 January 2013

dia :beza

orang kata..jodoh kita..yakni bakal suami @ isteri selalunya berbeza banyk menda dgn kita..jadik bla kawen..kita saling melengkapi..jadik..aku cuba compare sendiri aku dan dia..dia seorang lelaki yg aku xpasti dia thu nma aku ke x..dia yg aku stat tegur sbb ada budak laki darjah satu nak terberak..tp xreti guna tandas mangkuk cangkung..kat umah gna mangkuk duduk..jadi terpaksa aku mntk dia uruskan bdk tu..xsmpt nak ucap tima kaseh..dia yg sekarang sedang bantu aku ajaq budak2 catur..dia yang baru tadi bercakap secara formal dgn aku..dia yg bahasakan aku "cikgu"..dia yang aku panggil "ustaz"..dia yg mungkin membuat hati aku terpaut.. 
dia..

tulisan:
-siyes tulisan aku buruk sgt..dr rendah sampai menengah,cikgu asyik komplen tulisan aku buruk..aku sgt terharu sampai rasa sebak kalo ada yg puji tulisan aku cantek..haha
- tulisan dia sgt comel,kebetulan lepas kelas dia,kelas aku..comel sgt tulisan dia kat board..bulat-bulat..

gemuruh:
-dia bleh bercakap dgn selambernya dpn public..walopon secara spontan..dia yg stat tegur aku dulu..kalo aku..mmg x lah..sejuk tgn2 sbb ketaq..

matang:
-dia muda setahun..tapi bila tgk..nmpk sgt..kematangan dia melebihi aku..owh..aku xtipu..aku mmg mcm budak2 xmatang..sbb tu murid xtakot dgn aku.. T.T

kemas:
-hidup aku mmg jarang terurus..dompet merata..buku merata..meja xkemas sgt..pakai campak2 ja..tp dia sgt kemas..tutur kata tersusun..lelaki kalo jaga kekemasan dan nmpk kemas..mmg buat aku kagum

kebetulankah ini?
1- punch card dia atas aku..dari dekat seratus kakitangan..punch card dia atas aku..
2- aku secara terpaksa kena pegang kelab catur..sbb ganti guru lain kan..dia bukan cikgu catur..tp sbb dia terer..maka aku tarik dia jadik coach sementara untuk perlawanan mssd..kenapa dia?

aku penah cakap pada diri..kalo rasa lelaki itu berbaloi untuk dijadikan suami..xsalah mencuba dan berusaha untuk dpatkan dia..dan aku rasa dia lelaki yang baik..xrugi aku cuba..tp..betulkah?patotkah? dia lelaki baik..tapi aku..

xsanggup lagi rasanya menaruh harapan pada seseorang..bagai bertepuk sebelah tangan..
semoga Allah memberi petunjuk..Amin..

No comments:

Post a Comment