Thursday 4 October 2012

offer to stay~

okeyh..sbnqnya dah ready mental dan pizikal nak benti atau lebeh tepat tamat contract.
walaupon sedeyh tp segala perasaan tu dah berjaya dihadam..tetiba semalam atau sesetengahnya sebut kemarin..ustaz a.k.a pengetua skolah offer..nak stay x..nak teruskan x jadik cikgu..ok..konpius sudah~
actually, really miss segala mesin yg dah belajar dkt u dulu..sangat rindu nak bergelumang kembali dgn getah dan plastic..which means..join factory..hurm..tu first reason yg buatkan mulut rasa berat nak kata setuju untuk tawaran ustaz. 

second reason ofcoz because of my lovely parent yg sgt mengharap aku kerja area utara ja..dekat..mereka dah tua..dan aku sgt risau kalo jadik sumting yg xdiminta..aku xsempat balik..itu sangat aku takuti dan mintak dijauhkan.

last reason..gaji..bkn senang nak teruskan idop di shah alam kalo gaji kicik..shah alam bkn kedah..hurm~
disebalik suma reason yg menjurus kepada penolakan tawaran tu..aku masih terperangkap dgn telatah students..dgn panggilan cikgu..dgn ukhwah yg mula terbina dgn rakan sejawatan..dgn ousmates..
keputusan yang bakal dibuat..bkn sesuatu yg mudah..

tp aku percaya..my parent akan bg jln kepada keputusan aku nanti..Allah akan restu..kalo parent restu kan? ^_^

3 comments:

  1. InsyaAllah kalau kita buat keputusan lebih kerana mak ayah, byk jalan yg akan di permudahkan. Fikirlah jugak apa yg hati sheyr nak ;)

    ReplyDelete
  2. betul2..
    buat lah pilihan yg baik,yg x melukakan hati sapa2 even tuan pnya bdn sdiri :)

    psst! meh la kj kilang bleh kita sama2 bergelumang ngan mesin.hahaha

    ReplyDelete